راه فیمنامه نویس شدن
کافی سری به کلاس ها و دوره های فیلمنامه نویسی بزنید تا متوجه سیل مشتاقان و هزاران نفری که همین الآن در کلاس های فیلمنامه نویسی حضور دارند، بشوید و اگر ماهنامه فیلمنگار را هم نگاه کنید لیست صدها فیلمنامه به ثبت رسیده در هر ماه را می بینید.
سوال اینست، پس چرا تعداد کمی از این فیلمنامه ها ساخته می شوند و از میان این ها باز هم فقط تعداد خیلی کمتری کار خوب وجود دارد؟
به نظرم مهمترین دلیلش اینست که از میان تعداد زیادی از کسانی که می نویسند فقط تعداد کمی از آنها می نشینند و چند برار زمانی که صرف دست نویس اولیه کرده اند برای بازنویسی و بهبود آن وقت می گذارند و این نشستن برای بهتر کردن، همان راز فیلمنامه نویس شدن و نوشتن فیلمنامه خوب است.